همراه با دکتر هلاکویی

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۱۴ ب.ظ

هیجان

🌏 برخی از آدمها خیلی زود 

وقتی موضوعات برایشان عادی می شود 

آن هیجانِ اولیه را از دست می دهند 

که البته این یک قاعده کلی است 

ولی آن چیزهایی که 

برایشان هیجان به وجود می آورد 

چون گران است 

و چون هزینه اش سنگین است 

ناچار به آن چیزی که 

برایشان عادی و معمولی شده قناعت می کنند . 

مطالعات نشان می دهد که 

بعد از مدتی تقریباً این حال 

برای بیشترِ آدمها

که در خصوصِ آقایان خیلی بیشتر از خانمهاست 

پیدا می شود 

اما ما آدمها 

ممکن است از انجام دادنِ خیلی از کارها 

خیلی لذت ببریم  

اما چون برایمان گران تمام می شود

از انجام دادنِ آن کارها صرفِ نظر می کنیم 

به عنوان مثال 

اگر من امروز استراحت کنم و سرِ کار نروم 

خیلی لذت می برم 

ولی هزینه اش برایم سنگین است 

یا مثلاً من خیلی دلم می خواهد 

مشروب بخورم 

و بعد پشت فرمان بنشینم 

ولی با این کار می توانم 

خودم و دیگران را با خطرِ مرگ روبرو کنم

پس ترجیح می دهم این کار را انجام ندهم .

دکتر فرهنگ هلاکویی




نوشته شده توسط فرهنگ هلاکویی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
همراه با دکتر هلاکویی
طبقه بندی موضوعی

هیجان

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۱۴ ب.ظ

🌏 برخی از آدمها خیلی زود 

وقتی موضوعات برایشان عادی می شود 

آن هیجانِ اولیه را از دست می دهند 

که البته این یک قاعده کلی است 

ولی آن چیزهایی که 

برایشان هیجان به وجود می آورد 

چون گران است 

و چون هزینه اش سنگین است 

ناچار به آن چیزی که 

برایشان عادی و معمولی شده قناعت می کنند . 

مطالعات نشان می دهد که 

بعد از مدتی تقریباً این حال 

برای بیشترِ آدمها

که در خصوصِ آقایان خیلی بیشتر از خانمهاست 

پیدا می شود 

اما ما آدمها 

ممکن است از انجام دادنِ خیلی از کارها 

خیلی لذت ببریم  

اما چون برایمان گران تمام می شود

از انجام دادنِ آن کارها صرفِ نظر می کنیم 

به عنوان مثال 

اگر من امروز استراحت کنم و سرِ کار نروم 

خیلی لذت می برم 

ولی هزینه اش برایم سنگین است 

یا مثلاً من خیلی دلم می خواهد 

مشروب بخورم 

و بعد پشت فرمان بنشینم 

ولی با این کار می توانم 

خودم و دیگران را با خطرِ مرگ روبرو کنم

پس ترجیح می دهم این کار را انجام ندهم .

دکتر فرهنگ هلاکویی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی