همراه با دکتر هلاکویی

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۶ ب.ظ

هدف و هدفگذاری

🌍 من باید بیش از آن چیزی که دارم 

بخواهم 

تا بیش از آن چیزی که هستم 

بشوم 

به همین سادگی 

ماجرای رُشد همین است 

چرا درخت بزرگ می شود ؟ 

چرا هواپیما بالا می رود ؟ 

چرا آدم از کلاس اول به کلاس دوم می رود ؟ 

اسم این رُشد و تکامل و بهتر شدن است . 

اما اینجا دو تا مسئله مطرح است 

اول اینکه :

هدف باید واقع بینانه انتخاب شود 

دوم اینکه :

وقتی به آن هدف رسیدیم 

احساس کنیم تا اینجا را درست و خوب آمده ایم 

و از آن لذت ببریم 

جشنش را بگیریم 

و شادی اش را بکنیم 

و بعد برویم دنبالِ هدف بعدی 

ما قرار است اینگونه زندگی کنیم 

ما قرار نیست یک جا متوقف شویم 

من که قرار نیست بروم کلاس اول بنشینم 

کلاس اول را بخوانم 

و بگویم بسیارخوب 

من دیگر نمی خواهم زیاده خواهی کنم

پس به کلاس دوم و بالاتر نمی روم ... 

جهانِ طبیعت 

جهانِ در حالِ تغییر است 

و در یک زمینه هایی 

در مسیرِ رشد است 

تا رشد متوقف شود 

و مرگ یا نابودی اتفاق بیفتد 

این قاعده خلقت است 

و نباید اسمش را زیاده خواهی گذاشت. 

دکتر فرهنگ هلاکویی




نوشته شده توسط فرهنگ هلاکویی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
همراه با دکتر هلاکویی
طبقه بندی موضوعی

هدف و هدفگذاری

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۶ ب.ظ

🌍 من باید بیش از آن چیزی که دارم 

بخواهم 

تا بیش از آن چیزی که هستم 

بشوم 

به همین سادگی 

ماجرای رُشد همین است 

چرا درخت بزرگ می شود ؟ 

چرا هواپیما بالا می رود ؟ 

چرا آدم از کلاس اول به کلاس دوم می رود ؟ 

اسم این رُشد و تکامل و بهتر شدن است . 

اما اینجا دو تا مسئله مطرح است 

اول اینکه :

هدف باید واقع بینانه انتخاب شود 

دوم اینکه :

وقتی به آن هدف رسیدیم 

احساس کنیم تا اینجا را درست و خوب آمده ایم 

و از آن لذت ببریم 

جشنش را بگیریم 

و شادی اش را بکنیم 

و بعد برویم دنبالِ هدف بعدی 

ما قرار است اینگونه زندگی کنیم 

ما قرار نیست یک جا متوقف شویم 

من که قرار نیست بروم کلاس اول بنشینم 

کلاس اول را بخوانم 

و بگویم بسیارخوب 

من دیگر نمی خواهم زیاده خواهی کنم

پس به کلاس دوم و بالاتر نمی روم ... 

جهانِ طبیعت 

جهانِ در حالِ تغییر است 

و در یک زمینه هایی 

در مسیرِ رشد است 

تا رشد متوقف شود 

و مرگ یا نابودی اتفاق بیفتد 

این قاعده خلقت است 

و نباید اسمش را زیاده خواهی گذاشت. 

دکتر فرهنگ هلاکویی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی