همراه با دکتر هلاکویی

چهارشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۰ ب.ظ

زندگی کردن در گذشته و اشتباه کردن

🌏 ما به جای اینکه 

رویِ الان و آینده 

وقت و نیرو و انرژی بگذاریم 

که چه کار می خواهیم بکنیم 

بر می گردیم می گوییم 

اگر در گذشته فلان کار را کرده بودم ... 

ما در دنیایی هستیم که 

جهان در حالِ ورق خوردن است 

و پیش می رود 

و هیچ راهی هم برای برگشت و بازگشتش وجود ندارد 

باید یکبار برای همیشه بنشینیم و بگوییم 

من تصمیمی گرفتم اشتباه 

و دلایلِ این تصمیمِ اشتباه این بوده است که 


✔ اولاً :

در آن زمان 

چه علم و اعتقاد و باوری داشتم 

و بسیاری از اوقات به این نتیجه می رسید که 

یک  :

اگر دو مرتبه همان علم و اعتقاد و باور را می داشتم 

همان کاری را می کردم که

در گذشته انجام داده بودم .

دو  :

بیشترِ مردمِ دنیا هم 

همان کاری را می کردند که من کردم . 


✔ ثانیاً :

در آن زمانی که تصمیمِ اشتباه گرفتم  

چه احتیاج و نیازی داشتم 

و اگر دومرتبه همان احتیاج ها و نیازهای 

فیزیکی ، روانی و اجتماعی را داشته باشم 

همان تصمیمِ اشتباه را خواهم گرفت  

و دیگران هم در همان شرایط 

همان تصمیمی را می گرفتند که 

من گرفتم . 


✔ ثالثاً :

در وقتِ آن تصمیم 

چه عواطف و احساساتی داشتم 

فرض کنید 

من یک ویژگیِ روانیِ خاص دارم 

یا مثلاً یک کسی را دوست داشتم 

و به خاطرِ او آن تصمیم را در آن زمان گرفتم 

اما حالا فکر می کنم که اشتباه کرده ام . 


غالبِ اوقات 

و در 90 درصدِ موارد 

شما به این نتیجه می رسید که 

آنچه که اسمش را اشتباه گذاشته اید 

در زمانِ خودش 

انتخابِ درستِ شما بوده است . 

دکتر فرهنگ هلاکویی





نوشته شده توسط فرهنگ هلاکویی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
همراه با دکتر هلاکویی
طبقه بندی موضوعی

زندگی کردن در گذشته و اشتباه کردن

چهارشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۰ ب.ظ

🌏 ما به جای اینکه 

رویِ الان و آینده 

وقت و نیرو و انرژی بگذاریم 

که چه کار می خواهیم بکنیم 

بر می گردیم می گوییم 

اگر در گذشته فلان کار را کرده بودم ... 

ما در دنیایی هستیم که 

جهان در حالِ ورق خوردن است 

و پیش می رود 

و هیچ راهی هم برای برگشت و بازگشتش وجود ندارد 

باید یکبار برای همیشه بنشینیم و بگوییم 

من تصمیمی گرفتم اشتباه 

و دلایلِ این تصمیمِ اشتباه این بوده است که 


✔ اولاً :

در آن زمان 

چه علم و اعتقاد و باوری داشتم 

و بسیاری از اوقات به این نتیجه می رسید که 

یک  :

اگر دو مرتبه همان علم و اعتقاد و باور را می داشتم 

همان کاری را می کردم که

در گذشته انجام داده بودم .

دو  :

بیشترِ مردمِ دنیا هم 

همان کاری را می کردند که من کردم . 


✔ ثانیاً :

در آن زمانی که تصمیمِ اشتباه گرفتم  

چه احتیاج و نیازی داشتم 

و اگر دومرتبه همان احتیاج ها و نیازهای 

فیزیکی ، روانی و اجتماعی را داشته باشم 

همان تصمیمِ اشتباه را خواهم گرفت  

و دیگران هم در همان شرایط 

همان تصمیمی را می گرفتند که 

من گرفتم . 


✔ ثالثاً :

در وقتِ آن تصمیم 

چه عواطف و احساساتی داشتم 

فرض کنید 

من یک ویژگیِ روانیِ خاص دارم 

یا مثلاً یک کسی را دوست داشتم 

و به خاطرِ او آن تصمیم را در آن زمان گرفتم 

اما حالا فکر می کنم که اشتباه کرده ام . 


غالبِ اوقات 

و در 90 درصدِ موارد 

شما به این نتیجه می رسید که 

آنچه که اسمش را اشتباه گذاشته اید 

در زمانِ خودش 

انتخابِ درستِ شما بوده است . 

دکتر فرهنگ هلاکویی



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی